Ako kresliť draka

V tomto článku si ukážeme postup ako kresliť draka. Je to jeden z ťažších tutoriálov ale nič sa neboj, všetko chce čas a určite to zvládneš.

Drak je fiktívny živočích ktorý je inšpirovaný dinosaurami, niekedy aj mačkami, vtákmi a netopiermi. Preto keď už budeš chcieť z niečoho vychádzať môžeš si pozrieť lebky dinosaurov a ich stavbu tela ako ti to aj ukazuje obrázok pod týmto textom. Môžeš tam vidieť pár druhov lebiek ktoré autor využíva ako inšpiráciu pre svojich drakov.

Pri kresbe hlavy využíva metódu, kde je prvá kresby iba kružnica a potom na to nasádza tlamu k tomu oko a zakončuje to rohmi. Rohy si môžeš vymyslieť akékoľvek, to záleží od toho či chceš aby tvoj drak pôsobil hrozivo alebo milo. Ďalej pokračuješ s krkom, tu určite znázorni svalstvo. Musí byť dostatočne dlhý a široký aby udržal hlavu draka. Potom nasleduje telo. Pomáhaj si kružnicami a líniami smerovania jeho častí aby si sa nepomýlil. Vždy začni s naskicovaním celého tela. Nerob tú chybu že sa budeš piplať s detailom nohy keď ešte nemáš ďalšie tri.

Keď kreslíš šupiny pomôž si s jednoduchým mriežkovaným podkladom, alebo môžeš skúsiť prekrývané šupiny podobné aké majú ryby ktoré ti však zaberú omnoho viac času.

Krídla by mali svojou dĺžkou končiť pri bokoch draka a nie pri jeho ramenách, bude to vyzerať realistickejšie. Mali by byť čo najdlhšie. Predsa len budú musieť niesť celú jeho váhu a udržať balans. Najlepšia inšpirácia pre krídla draka sú netopiere krídla. Na ich začiatku vždy znázorni svaly ktoré budú pridávať drakovi na pocite sily a sú potrebné na fungovanie krídiel.

Keď kreslíš draka pri lietaní určite sa inšpiruj vtáčími pohybmi v obrázku pod textom ti autor ukazuje svoju vlastnú štúdiu pohybov pri vzlietaní a samotnom lete.

.

1da177de6ee353d48551b7b463e71ae6.

Tu máš trochu detailnejšie ukázaný postup kresby hlavy ktorý sme už naznačili. Začínaš kružnicou, pridávaš tlamu a tú rozdeľuješ na dolnú sánku a hornú časť sánky. Oko sa nachádza niekde na okraji pomocnej kružnice smerom k tlame. Snaž sa aby každá časť ako rohy, plynulo prechádzali tvar od tvaru, bude to vyzerať prirodzenejšie a esteticky. Pozri si v obrázku aké rôzne typy hlavy sa dajú takto vytvoriť.

.65b003ed9f543fe54ddae4d90213b9c6 how_to_draw_a_dragon__by_me_by_tajrandie-d338lbi.

Tu si pozri rôzne druhy šupín, ukončení chvosta, rohov a pazúrov pre tvojho draka. Taktiež tu nájdeš druhy zubov.

.

73d86035e8b6f51e6bfb7d91fe9c3ed6 49e6282875503580eb337711ab632e6b dragon_head_designs_by_yty2000 e1c3dfd7765a21372bcbea1d01e8b3eb.

Keď si už odborník v kresbe hlavy ukážeme ti ešte trik ako nakresliť celé telo. Najskôr nakreslíš jednoduchú líniu na spôsob ležiaceho S. V mieste kde sa nachádzajú kĺby a väčšie časti svalov si nakresli kružnice odpovedajúce ich veľkostiam. Daj si pozor aby boli kosti v správnej pozícii a aby to pôsobilo stabilne. V tomto bode je dôležité si ako predlohu zobrať kostru dinosaura a pomáhať si ňou.

Teraz kreslíš celé už vyplnené telo. Spájaš kĺby líniami a obiehaš okolo svalov. Urob nejaké záhyby (už spomenuté svalstvo) v oblasti krídiel. Červené línie ti na obrázku ukazujú ako by si asi mal uvažovať a na čo myslieť pri tomto kroku.

Až keď máš telo v rozkreslenej forme a vieš čo kde bude a nebudeš to už meniť začni dopĺňať detaily. Ako rohy, šupiny, blany a iné.

Posledná fáza kresby je doplnenie tieňov. Nohy v zadu – ďalej od nás sú vždy tmavšie, viac v tieni, ako tie bližšie. To čo je vyššie vrhá tieň na to čo je pod tým. Veľkosť tieňa závisí od vzdialenosti časti od druhej časti, čím je ďalej tieň je väčší. To samozrejme závisí od smerovania osvetlenia. Tiene ti pomôžu v tom aby telo draka pôsobilo plastickejšie.

b9da994936082f9c156ff97e37d6cc22 367b862949618c8ed098d6c7f1ee12e8 5bf7ac9f2646d6866891ca43f941a2fa c803e0952774be9cc610fa2f51f7d680 17794a57272030b709aec6acba88b8a7 1f5fced0ebb4d3b7a9f6e53b3dc3c5d4 d4a780c302b3173cebb7229f76af2751 d06162c023c71c9e48e4ad0331b1634e.

Tak teda veľa šťastia a zábavy! 🙂 

  5 comments for “Ako kresliť draka

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *